Меню сайту
Рекомендуємо
Церква.info: Офіційний веб-сайт УПЦ Київського Патріархату

Івано-Франківська єпархія Української Православної Церкви Київського Патріархату

Хресто-Воздвиженський Манявський чоловічий монастир

Тернопільсько-Бучацька єпархія УПЦ Київського Патріархату

Православна Буковина: Офіційний веб-сайт Кіцманської Єпархії УПЦ КП

Богословське відділення ЧНУ

Надвірнянський деканат

Галицький гостинець. Веб-сайт Каплиці на Галицькому гостинці










Свято-Духівський храм УПЦ КП м. Дніпропетровськ

Храм святого благовірного князя Ярослава Мудрого УПЦ КП м. Дніпропетровськ



Православний молодіжний веб-портал

Головна » 2013 » Червень » 10 » "Учителю, хто згрішив..?"
19:35
"Учителю, хто згрішив..?"




У 6-у неділю після Пасхи ми слухаємо євангельську розповідь про надзвичайне чудо, звершене Ісусом Христом – зцілення чоловіка, сліпого від народження. Погодьтеся, подія безпрецедентна як в історії медицини, так і всієї історії людства.

Окрім самого чуда, яке стало причиною суперечок і непорозумінь, у цій євангельській оповіді є щось певною мірою провокаційне, оскільки дає привід для неоднозначного тлумачення окремих життєвих істин християнства. Тут ідеться про запитання, з яким апостоли звернулися до Христа: "Учителю, хто згрішив, – він чи батьки його, що сліпим народився?" Деякі прихильники новітніх синтетичних релігійних течій вважають, що в цих словах міститься віра в реінкарнацію (переселення душ), адже як інакше пояснити саму форму запитання: якщо сліпець не жив до свого теперішнього народження, то як його гріх міг стати причиною його сліпоти, він же народився сліпим?

Здається, цілком виправдане твердження, якщо оперувати виключно людською логікою. Однак тут треба врахувати особливості тогочасного мислення, яке було поширене в іудейському суспільстві за часів земного життя Ісуса Христа. Раввіністична традиція стверджувала, що дитина може згрішити ще в утробі матері, позаяк уже від зачаття вона може мати як добрі, так і погані відчуття.

Можливо, саме таке твердження спонукало апостолів задати подібне запитання. Але тут варто звернути увагу не на те, що запитували учні Христа, а що Він відповів. Навіть якщо припустити, що апостоли справді вірили у реінкарнацію (до речі, деякі дослідники вказують на таке трактування цього явища в іудаїзмі: якщо в Мойсеєвому законі вказано, що людина повинна виконати все законодавство, то за умов неможливості реалізувати хоча б якусь вимогу людині дається ще один шанс у вигляді нового життя), хоча це припущення є доволі сумнівним, тим не менш Христос не дав жодного приводу до такого твердження. Більше того, в усьому Святому Письмі жодного разу не згадується можливість нового перевтілення, а апостол Павло переконливо навчає, що "людям визначено один раз умерти, а потім суд" (Євр. 9: 27).

Тож прихильникам синтетичних релігійних рухів, особливо тим, які захоплюються індуїзмом чи буддизмом, змішуючи елементи їхнього вчення із християнством, слід пам'ятати, що Святе Письмо, як і все християнство загалом жодною мірою не допускає такого синтезу, а навпаки, незмінно береже те, що відкрите людям у Слові Божому.

Категорія: Статті | Переглядів: 429 | Додав: admin | Теги: | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
З життя Церкви
З життя єпархії
З життя деканату
Послання
Житія святих
Духовне життя
Церква і суспільство
Церква і школа
Окультизм і псевдорелігії
Статті
Притчі
Відео
Пошук по сайту


"Духовні читання"
Наш банер




Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Календар
«  Червень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




прот. Микола Марусяк © 2017
Безкоштовний хостинг uCoz